reklama

Camino de Santiago - z putnickeho dennika (necenzurovane)

mam za sebou tri dni, styri etapy a sto kilometrov v nohach

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

12.7.2008

O 20 minut prichadzam do Bayonne, kde snad stihnem spoj do St.-Jean-Pied-de-Port. Ak nie, bude to zaujimave... Je zatiahnute, poprcha a vsade naokolo je neskutocne vela bocianov. Krasne. Cesta bola fajn, akurat po Parizi som trochu bludila, kedze som si nezobrala mapu. Ved naco, vsak :)

13.7.2008 St. Jean Pied de Port - Roncesvalles

Vcera rano som vypadla z ba, autom do Viedne, odtial lietadlom do Pariza a vlakmi az do St.-Jean-Pied-de-Port. Dorazila som asi o siedmej vecer, bez mapy a ubytovania, ved poho :)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zobudila som sa asi o siestej, kedze nemam hodiny, je to len odhad. Pisem skaredo, pretoze mam opuchnute a vtrasene ruky. Nastastie som si pred odchodom nepozrela mapku s prevyseniami, dost by ma to demotivovalo - 27km, prevysenie 1300m, znacenie trasy gr11. Chvilkami mi fakt nebolo vsetko jedno - zacalo to uz vcera vo vlaku, trat miestami vysekana v skalach. Respekt. Posledne tri dnesne kilometre boli dolu z kopca, ale kedze skoro cely cas prsalo, tak sa uzasne smykalo - najprv na skalach, potom na blate a listi. Fakt sranda, hlavne ked som si potom prala po kolena zablatene nohavice. Stretla som jednu zaltu tetu, rovesnicku mojej maminy, strasne mi ju pripomina. Je z juhu spanielska a uci literaturu. Ku koncu som uz bola neskutocne znicena, aj ked som isla z kopca, podlamovali sa mi uz nohy. Vdaka unave som si zle vysvetlila jednu sipku a zle som odbocila. Nastastie isli asi 30m za mnou nejake Nemky a zakricali na mna, inak by som skoncila asi v opacnej casti Pyreneji. Niekto hore na mna asi mysli :) Chcela som ale vlastne napisat nieco uplne ine, a to, ze podla tej tety by uz zajtra nemalo prsat. Snad ma pravdu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prvy den a uz som nacala moje zelezne zasoby (pozn.15.7. - zelezne zasoby sa uz minuli). Cestou nebola ziadna dedina ani obchod, kde by sa dalo nieco kupit. Ubytko, tak to je kapitola sama o sebe. Spali ste uz v miestnosti s dalsimi 119 ludmi? V tejto albergue maju dokonca k dispo aj pracky, za 2.5€ hodite oblecko do kosa a ono sa vyperie. Maju tu aj net, dost drahy, 1€ za 20 minut a stale je obsadeny, som zvedava, kedy sa nan dostanem. Na zajtra nemam dobru mapu, ale chcela by som sa dostat az do Pamplony (43km). Az na zaciatok by to malo byt celkom z kopca, tak uvidime. Ked som si vcera bola kupit putnicky pas, tak som vyfasovala aj taku mapku s prevyseniami jednotlivych etap. Je ich 34 a ja uz chcem byt na braskove narodky doma!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Minimum ludi (aj putnikov, aj mladych) hovori anglicky alebo nemecky, ale nastastie som uz na spanielskom uzemi, takze co-to porozumiem a zakladne potreby viem sformulovat do JA-CHCIET-JEST. Vo Francuzsku to tiez bola katastrofa. V ST-Jean-Pied-de-Port hovorila anglicky jedine jedna Americanka, s ktorou som hladala ubytovnu. Dokonca ani v Parizi na vlakovej stanici MOntparnass teta, ktora mi predavala listok, nevedela po anglicky ani ceknut, dorozumievali sme sa rukami-nohami. Nastastie som mala vytlaceny papier s odchodmi vlakov, inac fakt netusim, ako by som ho kupovala. Idem checknut, ci je volny net a pojdem spat. Je sice este len 19:00,ale som znicena a rano chcem skoro vstavat.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

14.7.2008 Roncesvalles - (skoro) Pamplona

Ani neviem, kde to vlastne som, priplazila som sa z poslednych sil, V nazve to ma tri slova, je to vlastne predmestie Pamplony, od Roncesvalles vzdialene 38 km, od centra Pamplony 5km. Az na par stupakov, to bola rovinka, ale vdaka vcerajsku som uz mlela z posledneho. S mojimi romantickymi prestavkami (piknikujem rozvalena na karimatke niekde v tieniku) mi to trvalo 10 hodin. Vecer som bola na putnickom menu, take polotovarove za 7.5€. Je vela hodin (20:48), musim ist spat. Ak sa podari, tak zajtra chcem ist do Puente la Reina, co je cca 30km. Ved uvidime... Uz poznam skoro vsetkych, ktorych cestou stretavam. Uz spim.

15.7.2008 (skoro) Pamplona - Puente la Reina

Dnes som spravila dalsich 30km, otlaky sice zatial nemam ziadne (to som asi jedina...), ale kolena citim poriadne a chodidla zospodu ani nehovorim.

Prave som sa dokotulala z vecere, z trojchodoveho putnickeho menu s vinkom :) Menu stoja od 6 do 10€, ale vacsinou su to nejake vyprazance, kazdy chod si clovek moze vybrat. Cez den sa stravujem len tak svojpomocne a asi budem aj vecer, lebo sa bojim, co na to povie moj zlcnik. Obavam sa, ze pri takejto strave zacne coskoro protestovat.

Skoro rano som prechadzala cez Pamplonu, vcera tam mali nahanacku s bykmi. Dnes na veceri som v tv videla zabery zo vcera, takze ani sa necudujem, ze na uliciach bol taky neskutocny bordel, brodila som sa v odpadkoch. Nastastie sa v tom case (7-8h) zacali vynarat aj prvi upratovaci, zbierali odpadky a rucne striekali vodou ulice. No a samozrejme, vsetko bolo zatvorene. Na konci Pamplony som nastastie nasla otvoreny supermarket, takze mam zasoby aj na zajtra a neumriem hladom.

(uz mam len 2minuty netu, musim koncit. ked sa bude dat, pridam obrazky a videa. tu to maju zablokovane)

Petra Adame

Petra Adame

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám rada červenú farbu a na raňajky zmrzlinu. Momentálne na trase Praha-Bratislava.PS: Je mi tu zima. Zoznam autorových rubrík:  I believe I can flyČo fotka, to príbehCamino de SantiagoPríbeh jednej láskySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu